خبرگزاری فرانسه: "مرگ بر آمریکا و اسرائیل " شعار صدها هزار ایران


بازتاب سی‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛
خبرگزاری فرانسه: "مرگ بر آمریکا و اسرائیل " شعار صدها هزار ایرانی بود

خبرگزاری فارس: پس از گذشت ساعت‌ها از برگزاری راهپیمایی با شکوه مردم ایران در گرامیداشت سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، خبرگزاری فرانسه سرانجام سکوت خود را شکست و نوشت: "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل " شعار صدها هزار ایرانی بود.

به گزارش فارس، با وجود اینکه رسانه‌های غربی تا ساعت‌ها پس از آغاز راهپیمایی با شکوه مردم ایران در سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همچنان سکوت اختیار کرده بودند، سرانجام خبرگزاری فرانسه با انتشار خبری نسبتا کوتاه در این رابطه سعی کرد تا حدی بر این اقدام سؤال برانگیز خود سرپوش گذارد.

خبرگزاری فرانسه در خبر خود در حالی که سعی داشت جمعیت میلیونی مردم در تهران و سایر شهرهای کشور را که در بزرگداشت سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمده بودند، کوچک جلوه دهد، نوشت: صدها هزار نفر از ایرانی‌ها با سردادن شعارهایی در حمایت از قیام مردم مصر و در محکومیت آمریکا امروز جمعه به سمت یکی از میدان‌های تهران حرکت می‌کردند تا سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور را که به سرنگونی رژیم شاهنشاهی در ایران انجامید، گرامی دارند.

این گزارش افزود: راهپیمایی‌های مشابهی نیز در برخی دیگر شهرهای ایران در گرامیداشت این سالروز برگزار شد. "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل " شعار مردمی بود که پرچم‌های ایران، پارچه‌نوشته‌ها و تصاویری از "آیت‌الله روح‌الله خمینی " رهبر انقلابی ایران را با خود حمل می‌کردند.

در سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، میلیون‌ها نفر از مردم ایران در تجدید پیمان با راه امام خمینی(ره) و گرامیداشت روز 22 بهمن که سالروز پیروزی انقلاب است به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی باشکوهی را برگزار کردند.

علیرغم جمعیت گسترده‌ای که در تمامی ایران راهپیمایی برگزار کردند، شبکه‌های غربی همچون بی‌بی‌سی، سی ان ان، رویترز و حتی صدای آمریکا که حتی کوچکترین رخدادهای جهان را در سراسر جهان پوشش می‌دهند، سکوت اختیار کردند و با نادیده گرفتن جمعیت میلیونی در سراسر ایران تنها به پوشش اخبار تظاهرات مصر پرداختند.

برخی از رسانه‌ها نیز با کوچک جلوه دادن جمعیت میلیونی مردم ایران که در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت کرده بودند، تنها با فرافکنی گزارش دادند که دولت ایران مانع راهپیمایی مخالفان شده است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که از آنجایی‌که تظاهرات گسترده در مصر با راهپیمایی میلیونی در ایران در روز 22 بهمن همزمان شده است و از ترس آنکه این دو رخداد شبیه به یکدیگر جلوه کنند، از پوشش خبری راهپیمایی گسترده ایران خودداری کردند.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از ساعت 9 صبح امروز در تهران و در دیگر شهرهای انقلاب اسلامی برگزار شد تا جهانیان بار دیگر اعتقاد راسخ ملت ایران به آرمان‌های امام و شهیدان را نظاره‌گر باشند.

در مراسم یوم الله 22 بهمن در تهران محمود احمدی‌نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و بعد از پایان یافتن سخنان رئیس جمهور راهپیمایان برای اقامه نماز جمعه به سمت دانشگاه‌ تهران به راه افتادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد