فتنه 88، عمیق‌تر از سطح درک سران فتنه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیروز و در دیدار جمعی از مردم قم، عوامل اصلی فتنه سال 88 را طراحان خارجی دانستند و خاطرنشان کردند: کسانی را که مردم به آن‌ها سران فتنه می‌گویند در واقع بازیچه طراحان اصلی بودند و دشمن آن‌ها را به وسط صحنه هُل داده بود که البته آن‌ها نیز باید راه خود را از دشمن جدا می‌کردند که این کار را انجام ندادند و مرتکب گناه شدند.

در همین راستا، «حجت‌الاسلام مهدی طائب» کار‌شناس مسائل دینی و سیاسی درگفت‌وگو با شبکه ایران به تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره پرداخت و گفت: ماجرای فتنه ۸۸ مسئله‌ای شبیه جنگ تحمیلی صدام علیه کشورمان بود.

وی با اشاره به اینکه در آن مقطع نیز طراح اصلی آمریکا بود و صدام صرفا ابزاری برای آن کشور محسوب می‌شد، تصریح کرد: در آن مقطع استکبار با جنگ سرد و امروز نیز با جنگ نرم به دنبال سرنگونی نظام ما هستند؛ هر چند موفق نخواهند شد.

سران اصلی فتنه، استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام طائب سران فتنه را بازی خورده دشمنان نظام دانست و گفت: نوع عملکرد استکبار پیچیده‌تر از آن است که به ذهن منفعل و ساده‌لوح سران فتنه برسد.

به گفته این کار‌شناس مسائل سیاسی، دشمنان نظام سال‌ها دوره جاسوسی دیده بودند و در کشورهای مختلف طراحی‌های خود را به مرحله اجرا در آورده و مهره‌های خود را برای جریان براندازی مشخص کرده بودند.

طائب همچنین هدف دشمنان نظام را براندازی و حذف جمهوری اسلامی دانست و گفت: مشخص بود که آن‌ها هدفی جز این ندارند و مساله انتخابات تنها یک بهانه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد